Sunday, December 28, 2008

3 Wajah Ghaib

Saturday, December 13, 2008

Live With Hantu Jenglot


This is what paranormal investigation group Seekers are determined to establish after bringing the now-famous ‘jenglot’ back to their Ampang headquarters for observation last Friday.
Indonesian supernatural expert Muhammad Idrus, said that the existence of man-made ‘jenglot’ in Indonesia was widespread.“They are sold to people who use them to scare people from stealing fruits from orchards or to ‘safeguard’ a venue,” he said.He hopes the ‘jenglot’, which is undergoing DNA testing at Universiti Sains Malaysia, won’t turn out to be a fake.“It may affect the credibility and reputation of the paranormal investigating community,” he said.

Saturday, November 1, 2008

FOTO HANTU PENUNGGU VIHARA

Here is the new ghost picture, the altar ghost picture. How can it claimed as ghost picture, it is in a room where people actually burning some thing. When I watch this picture, I remember with sholin temple. is it true or not? When the people praying there, they always burn some thing, some thing like money. In the picture above is the picture of the cloud or a smoke which produced by some ting which is brned together there. sodo not believe that this is a ghost picture

Sunday, September 14, 2008

Hantu Penghuni Rumah Tua Yang Terbakar


Look at the picture above, that is s building which burned with fire. If you watch detail on the right side of the picture, you will get some think strange like what you see in the picture above. Is that a man? I think it is not a man. Is it possible when a man was burned in a hose then captured by camera? I don’t claim that this is the real ghost picture, but I think this is some thing which burned then captured by camera. Because the object is looked like a man then it claimed as a ghost picture.

Saturday, August 30, 2008

Jin


The jin ghost finally captured. Look at the big guy in the right side of the people. When I watch this picture, I always remember about Aladdin the movie. A kind jin ghost always help Aladdin and accompany Aladdin to any where he go and give everything that Aladdin want. In this case is it possible for the jin ghost in the picture above is the same ghost like the Aladdin jin ghost. May be Aladdin is available on the picture above.

GHOST COMING THROUGH DOOR!


Ron writes, "Here's a snap I was given from someone in my line of work as a photo processor. I've never seen anything like it in all the ten years I've been doing it! All I know is that it's a church in France and she was just as puzzled about it as I was when I printed it, and she didn't even recall taking it. It was taken on an ordinary automatic APS camera and looks to me like someone walking through the door holding a bomb with a fuse. Spooky!

Tuesday, August 12, 2008

Monday, August 11, 2008

Kepala Atas Kubur

Masa kecik-kecik dulu aku selalu ikut abah aku pergi usrah. Kadang-kadang pergi dekat, kadang-kadang jauh. Sebagai anak yang baik, chewahh, aku ikut la... dan memang aku sendiri pun suka bonceng motor abah aku malam-malam. Sejuk berangin je... best. Tau tak usrah tu apa? Bagi sesiapa yang tak tau, usrah tu macam perjumpaan la. Dalam perjumpaan tu, macam-macam perkara diperbincangkan, terutamanya berbentuk ilmiah. Perjumpaan begini sebenarnya menggalakkan pengeratan silaturrahmi sesama kita selain satu cara menyampaikan ilmu. Itu maksud usrah tu. Usrah tu sendiri adalah satu perkataan arab yang memberi makna keluarga.

Satu hari tu, macam biasa, aku ikut abah. Kami tak naik motor. Kerana mak aku ikut sekali, kami berkereta malam tu. Sebenarnya, sebelum tu kami pergi Melaka. Saja la jalan-jalan sambil shopping lebih kurang... Dalam perjalanan kami balik tu, singgah la kat tempat biasa sebab abah aku memang ada usrah malam tu. Kebetulan pulak, ada banyak kereta yang dah parking tepi jalan dekat surau tu. Ada satu ruang kosong kat tepi jalan, sebelah dengan kawasan kubur. Abah aku letak kereta kat situ. Aku dan mak tak keluar, sebab cuma ada setengah jam je lagi majlis tu nak bersurai. Kami sampai lewat sebenarnya...

Mak aku suruh kunci semua pintu kereta. Aku, sebagai anak yang menurut perintah, (huh!), buat la sebagaimana mak aku suruh. Dah lepas tu, aku pandang ke luar tingkap sebelah kiri. Ada banyak kubur kat situ. Ustaz aku ajar, kalu kita berada di kawasan kubur, ucapkanlah salam untuk ahli-ahli kubur tu. Kerana aku anak yang taat, maka aku pun buat la... "Assalamualaikum ya ahlal-qubr".

Aku ngan mak kat dalam kereta masing-masing buat hal sendiri. Mak diam aje kat depan. Aku kat belakang pun tak buat apa, cuma mata je melilau ke seluruh kawasan kubur tu. Hmmm... banyak pokok pisang kat situ. Ada buah ke?

Dengan tak semena-mena mata aku terpaku ke satu kubur berhampiran. Kubur tu terletak lebih kurang 3 meter je dari aku. Aku jadi tak sedap. Apa tu haa...? "Makk...!." Mak aku tak menyahut. Aku, nak kata takut tu tak jugak sebab aku tak nampak sepenuhnya benda tu, cuma samar-samar je. Tapi, dalam samar-samar tu pun, aku masih dapat mengecam. Aku nampak semacam kepala orang sedang memandang tepat ke arahku! Letaknya di atas kubur, sebelah batu nesan.

"Makk..." Aku panggil mak, tapi mak diam jugak. Aku dah mula rasa nak nangis, tapi tak terkeluar. Apa yang aku buat, cuma pandang aje kat kepala tu. Sekarang memang aku yakin dengan apa yang aku nampak. Kepala tu pulak seolah-olah senyum kat aku.

Tok! tok! tok!. Aku terkejut tak terkata. Rupanya abah dah sampai, suruh bukak kunci pintu. Mak aku yang bukakan, dan aku berpaling semula ke arah kubur tu. Kepala tu masih ada. "Mak.. Abah.. tengok tu!", sambil aku tunjuk ke kubur tu. Mak abah aku tengok ke situ. "Apa benda ada kat situ?", tanya abah. "Tak nampak ke? Ada kepala orang kat situ". Aku berpaling, pandang abah aku. Dia beriya-iya cari muka orang yang aku kata tu. Mak pun sama. Aku berpaling semula ke arah kubur tu. Tapi... aikkk! dah hilang! Kepala tu dah tak ada... macam biskut pulak. Aku tak nampak apa-apa lagi. "Dah hilangla abah. Tadi ada... betul...". Aku takkan nak bohong abah aku pulak, sedangkan aku ni memang seorang anak yang baik, yang tak reti langsung nak berbohong.

"Alaa... takde apa. Saja along nampak je tu. Takde apa. Along ngantuk tu kot." Abah aku mungkin taknak aku berasa takut, sebab tu dia cakap gitu. Aku memang tak takut pun...! Tapi itu cuma cakap kat mulut je la kan... dlm hati, tuhan saja yang tahu.

Bila dah sampai kat rumah, aku tanya mak, kenapa dia tak menyahut aku panggil tadi. Mak kata dia tertidur laaa... Alaahai, kesian mak aku. Dia penat agaknya. Takpela. "Tapi betul ke mak tak nampak kepala tu tadi?". "Mana ada... takde apa pun. Kubur tu memang la ada...". Entah. Aku diam je.

Tak lama lepas tu, aku dah lupa sebab apa, aku singgah kat surau tu waktu zohor. Senyap-senyap, aku pergi semua ke tempat abah parking kereta hari tu. Aku perhatikan betul-betul. Aku tak nampak kepala, tapi aku nampak ada huruf nun besar kat kubur tu. Alaa... kan sesetengah orang ada pasang macam dinding kubur yang warna putih tu... tapi sekarang dah kurang dah kan. Ada tertulis ayat kat dinding tu, hujung ayat tu ada huruf nun. Aku dah lupa ayat apa yang tertulis kat situ. Aku pergi panggil abah, dan tunjukkan kubur tu. Haahahaha... dia gelakkan. "Kan abah dah kata, takde apa-apa. Along nampak huruf nun tu je hari tu...". Sebagai anak yang tak melawan mak bapak, aku diam je. Tapi dalam kepala aku, dah ada jawapan. Kalau aku nampak huruf nun, macam mana dia boleh naik bertenggek atas kubur? Dah tu senyum kat aku pulak tu... Nun tu duduknya kat dinding kubur, bukan atas kubur!

Kisah kepala atas kubur ni berlaku kira-kira 16 tahun yang lalu. Tapi aku tak boleh lupa sebab aku sendiri yang mengalaminya. Sampai ke hari ni, aku tak tau apa sebenarnya yang aku nampak tu. Tapi kalau pun betul memang ada makhluk sebegitu yang aku nampak, aku tak heran. Makhluk halus memang dicipta. Kuasa Allah tu teramat besar.

Sekarang aku tak tinggal kat bandar tu lagi. Ikut abah aku pindah. Aku ni kan setia, ikut abah aku... Tapi sekali-sekala ada jugak aku ke sana. Kali terakhir, lebih kurang sebulan yang lalu. Secara spontan aku akan terpandangkan kubur tepi parit tu setiap kali aku lalu jalan tu, walaupun sekarang aku dah pandu kereta sendiri. Wallahu a'lam.

Sunday, August 3, 2008

PONTIANAK SPOTTED IN TAMPINES, SINGAPORE


I found this on one of the blogs on the internet. Real picture of a pontianak flying next to a flat in TAMPINES, Singapore. Don’t think it’s MAYA KARIN or ANJU who had just finished shopping at Orchard Road and forgot their key to the flat and ended up having to scale the wall. Uncle Seekers where are you? Thinking going ghost-hunting in Singapore? Very freaky paranormal activity isn’t it?

Friday, August 1, 2008

Penunggu

Kisah ini terjadi lebih kurang 23 tahun yang lalu. Walaupun kisah ini telah lama berlalu
tetapi tetap segar dalam ingatan aku. Semasa kejadian itu berlaku, aku masih bekerja di salah sebuah kilang di kampung aku, kilang ini didirikan di kawasan kebun, tetapi kawasan ni telah dimajukan untuk kawasan perkilangan. Dahulunya tanah ini adalah milik persendirian.

Pada suatu petang, lebih kurang pukul 5 seperti biasa pekerja-pekerja akan bergegas untuk pulang. Tapi pada hari tersebut agak kelam kabut kerana mengejarkan rancangan kegemaran dekat tv iaitu cerita jepun, aku pun dah lupa tajuk cerita tu. Memang cerita tu menjadi kegemaran ramai ketika itu. Dalam keadaan yang agak tergesa-gesa tu
adalah sorang minah ni terjatuh tah mana silapnya aku pun tak tau, terlanggar batu kot. Kepala minah tu terkena dekat pagar, kepalanya berdarah dan darahnya tu pulak boleh tahan jugak banyaknya mungkin kena tang urat kot aku pun tak pasti, habis merah lantai kat situ dengan kesan darahnya. Keesokan harinya, minah yang terlanggar pagar tu pegi keje, heran jugak aku takkan tak cuti, tengok pada dia yang luka tu dah nampak elok, emmm camne boleh kejap sangat elok tak tau lah, masa tu dah tengahhari kalau tak silap aku, minah yang terlanggar pagar tu tetiba menjerit-jerit macam orang kena histeria. Lama jugak dia macam tu kelam kabut jugak, orang lain ingat minah ni ada problem agaknya, kesian jugak sampai menarik-narik rambut sendiri. Pengurus kilang terpaksa menghantar minah tu pulang.

Pada keesokkan harinya pulak, kejadian menjerit-jerit ni berlaku lagi tapi pada orang lain pulak lepas sorang reda kena pada orang lain pulak. Macam pesta pulak, ada yang mengilai, ada yang menjerit, ada yang ketawa, seram pulak aku tengok perangai masing-masing nasib baik aku tak kena. Kejadian ni pulak berlarutan hampir setengah bulan, ramai yang berhenti kerja sebab takut. Kalau nak ke tandas pulak nak kena berteman, yelah takut terkunci dengan sendiri sebab pernah terjadi kat aku sebelum ni, nasib baik tak jumpa apa-apa, melaung-laung jugak la aku kat dalam tu mujur ada orang yang dengar.

Setelah diselidik rupanya ada sebab apa yang telah berlaku. Cerita ini diceritakan sendiri oleh pak guard kat tempat aku bekerja tu. Dia ada melihat satu lembaga putih terbang dari pokok saga di depan kilang dan terus menjilat pada kesan darah minah yang terlanggar pagar tu. Dan pak guard tu cerita, dulu tempat ni kebun milik seorang yang kaya kat kampung ni dan dia takut hartanya di ceroboh maka dia telah menanam tengkorak di setiap penjuru kebunnya sebagai guard la tu kot. Dan bila orang tu meninggal lupa pulak dia nak halau guard dia tu, sampai la kilang tu didirikan kat situ, kira marah la penunggu tu agaknya. Konon-kononnya lembaga tu mengamukla, mengamuk kerana apa pak guard tu pun tak berapa pasti. Tapi yang pastinya semenjak dari itu lah kejadian histeria tu terjadi. Pihak atasan tidak berapa percaya dengan perkara ni. Budak-budak yang terkena histeria tu ada cerita katanya dada mereka seolah-olah dipukul dengan kepala-kepala tengkorak tanpa henti, tu yang menjerit-jerit tu.

Dan untuk menghalau penunggu tu kata sepakat telah dibuat, maka diadakan "samak" entah apa samak tu pun aku pun tak tau. Dipanggilnya bomoh tak mana-mana punya bomoh nak halau hantu tu. Entah apa yang bomoh tu meraban aku pun tak tau, selepas daripada itu kilang aku tu pun kembali aman. Lebih kurang tu la citenye, tapi banyak yang khurafat.... tak taulah aku setakat mana kesahihan kejadian yang sebenar. Wasallam.

Cerita Asal : ayang2 (wangsa maju)

Budak NS diganggu Hantu Video

Wednesday, July 30, 2008

Hantu Pocong


Wow what is that, the hantu pocong was captured behind the man. It so clear and it so real, is it true? Yes the pocong picture is real. And the picture of the people is also true. But I don’t believe with it. The pocong ghost and the picture of the picture are actually captured in the different place. Yes, I guess it is not a real pocong ghost which is captured in the real environment. It is a fake ghost picture.

Kepala Hantu di celah-celah semak


Look at some thing strange behind the man, some thing like a head. It that the real head of ghost picture? I don’t know, but I thing this is a fake ghost picture. You can make it as easy as if you have a friend to be the object and being as the ghost. The ghost can be captured as their body part which appear and captured accidentally as what you can watch on the picture above.

hantu dipangsapuri

Imej hantu dirakam dalam resort!!

KOTA BHARU: Seorang peserta konvoi kenderaan dari bandar ini ke ibu negara terkejut apabila telefon bimbitnya memaparkan imej menakutkan seperti hantu yang dirakam dalam sebuah resort di Kuantan, Pahang ketika berhenti rehat, tiga hari lalu.

Wajah menggerunkan itu dikatakan dirakam secara tidak sengaja oleh Mohd Nasrun Jaafar, 31, ketika dia dan isteri, Wan Nafisah Wan Ismail, 30, menginap di sebuah bilik di resort berkenaan selepas tiba dari bandar ini sebelum meneruskan perjalanan ke ibu negara.

Menurutnya, rakaman itu sebenarnya dilakukan ketika dia cuba bermain-main dengan telefon bimbitnya yang baru dibeli kira-kira sebulan lalu.

Katanya, ketika itu, isterinya sudah nyenyak tidur tetapi dia masih tidak dapat melelapkan mata walaupun badan terasa begitu penat selepas menyertai pelbagai aktiviti program konvoi berkenaan dari jam 8 hingga 10 malam.

“Kira-kira jam 11.30 malam, saya memadamkan lampu bilik dan asyik bermain dengan telefon berkamera sambil cuba merakamkan beberapa imej di sekitar bilik dan secara tidak sengaja merakam gambar di cermin almari dalam bilik berkenaan.

“Selepas itu, saya kemudian tertidur tanpa melihat kembali imej dirakam sebelum bertolak ke Kuala Lumpur kira-kira jam 2 petang esoknya,” katanya.

Menurutnya, ketika cuba melihat rakaman imej kenangan menggunakan telefon bimbit itu, dia tiba-tiba gementar apabila mendapati ada satu imej seperti seorang lelaki berpakaian wanita yang muncul pada cermin bilik penginapan di resort terbabit.

Katanya, rakaman wajah makhluk itu begitu menggerunkan dengan jelingan mata tajam ditambah dengan keadaan wajah yang seperti sudah reput dan menakutkan.

“Ketika tidur di bilik itu, saya tidak berasa sesuatu yang pelik, cuma sukar melelapkan mata.

“Rakaman imej menakutkan itu kemudian saya tunjukkan kepada rakan lain yang turut terkejut,” katanya ketika ditemui, semalam.

Mohd Nasrun berkata, imej dirakam itu sukar dipastikan sama ada lelaki atau perempuan, namun jika diteliti makhluk berkenaan seakan mempunyai misai dan bulu kening yang diandam rapi.

“Wajah makhluk itu seperti ada kesan tanah di bahagian muka dan kepala manakala sebahagian badannya dilitupi kain putih seperti kain kapan dan di leher seperti ada kesan dikelar tetapi tidak dapat dipastikan kerana kurang jelas,” katanya.



tak silap aku budak2 histeria tu kat kuantan gak..... suku sakat hantu tu gak gamaknya...
morel of the stori.... nak tengok hantu.. makhluk halus... bley gi kuantan...wokey..



SERAM: Gambar didakwa hantu di cermin bilik yang dirakam
secara tidak sengaja melalui telefon bimbit di sebuah pusat
peranginan di Kuantan, kelmarin.